איך להיפטר מפחדים שמפריעים לך להצליח?

שתפו אותנו

אתה רואה משהו נחשק שרצית להשיג המון זמן, אתה מריץ בראש איך אתה הולך ולוקח אותו. זהו, אתה מוכן לעשות את הצד ואופס, משהו חוסם אותך.

כוח בלתי נראה תופס לך את היד ולא נותן לך ללכת לכיוון של ההצלחה המובטחת.

תכיר, זה הפחד שלך!

פחד, זהו מנגנון קדמון שהיה גם אצל אבותינו בעבר הרחוק ויש המון גישות לגביו. חלק יגידו שצריך ללמוד לנצח את הפחד, חלק יגידו שצריך להילחם בו… המכנה המשותף לרוב הגישות, הוא שפחד זה האויב שלנו.

אז זהו שלא.

אם לא היה לך פחד, כנראה שכבר מזמן היית קופץ מאיזה גג ומת. פחד אינו אויב, אלא חבר שנועד להציל אותנו מסכנות.

לפעמים הוא מתבלבל ומתיחס לאתגרים שעומדים בפנינו בדרך להצלחה כאל סכנות. כתוצאה מכך אנחנו נעצרים או בורחים מהאתגר. ככה נראה פחד בפעולה – שיתוק או בריחה.

אך מה לעשות, כדי לגדול ולצמוח חייבים לעבור אתגרים.

פחד, הוא יצור פרמיטיבי. הצלחה, צמיחה, התפתחות אישית, כל אלה לא מעניינים אותו. הדבר היחיד שמעניין אותו, זה להשאר בחיים, לכן תמיד הוא יחפש את המקום ה״בטוח״.

חבר, חבר, אבל אם אתה רוצה להצליח החבר הזה יכול להקשות עליך מאוד 🙂

אלא אם כן, תדע איך לנטרל אותו כשאתה לא זקוק לשירותו.

כשהתחלתי את דרכי בעסקים גיליתי שיש לי פחדים מאוד חזקים, במיוחד פחד במה. כשפעם ראשונה הייתי צריך לעלות לבמה מול 10 אנשים קיבלתי פיק ברכיים ובלק אאוט ברמה כזאת שהתחלתי ממש לגמגם.

אחרי הפעם הזאת חודשיים פחדתי אפילו לחשוב על הרעיון לעלות לבמה. אחרי החוויה המזוויעה הזאת הייתי קרוב מאוד לוותר על הבמה בכלל. בדיעבד אני אומר תודה שלא וויתרתי כי היום אני ממש אוהב במה! 🙂

כך או כך לא רציתי לחזור שוב על החוויה הזאת והתחלתי לחקור את הפחד. קראתי אין ספור ספרים ומאמרים בנושא ואם הזמן פיתחתי לעצמי שיטה שמנטרלת כל פחד שמנסה לעצור אותי.

אז איך להיפטר מפחדים שמפריעים לך להצליח?

צילמתי סרטון בו אני מסביר על השיטה. היא מאוד פשוטה ולי אישית עזרה בהמון מצבים לא נעימים כשפחד שיתק אותי.


שתפו אותנו

21 מחשבות על “איך להיפטר מפחדים שמפריעים לך להצליח?”

  1. נדיר, ארטיום אליושין תודה רבה ניסיתי את זה בלהכיר בנות וזה פשוט מטורף !!! אתה גאון !!! תודה רבה אני עוקב אחריך ואתה פשוט משנה לי תחיים !!!

  2. סרטון חמוד ואפקטיבי.אבל..יש גם פחדים שכוללים אלמנט של חןסר ודאות.כמו אים אתה שוקל לעזוב עבןדה אחת לטובת עבודה אחרת עים פוטנציאל .אתה אף פעם לא יכול לדעת מראש בודאות איך זה יתפתח רק בחלוף זמן מסויים תוכל לדעת אים ההחלטה היתה נכונה . נראה לי שלסיטואציה הזו לא ראיתי מענה

    1. mm
      ארטיום אליושין

      היי סמדר.

      ב 2009 עזבתי משרה בהייטק עם אחלה משכורת, תנאים מעולים ואופציות של החברה. עזבתי בלי שידעתי מה בדיוק אני רוצה מעצמי. פחד מהלא נודע היה מאוד חזק והתרגיל הזה עזר לי מאוד. אז לא הייטה לי את השיטה המלאה, שאלתי את עצמי שאלה פשוטה, מה התסריט הכי גרוע שיכול לקרות? אני לא אדע מה לעשות? אני לא אמצא אלטרנטיבה? אני לא אצליח בעולם העסקים ואחזור על ארבע לחברה ואבקש שיקחו אותי חזרה? אני אקבץ נדבות? כל פעם זרקתי רעיון יותר ויותר גרוע עד שהגעתי לאבסורד. בשלב מסוים הפחד פשוט נעלם 🙂 אז לשאלתך, לי אישית זה עזר 🙂

  3. אחלה סרטון, תודה!
    אנסה את השיטה שנשמעת קלה ליישום.
    תעשה עוד סרטונים אתה תהיה מעולה בזה.

  4. תודה ארטיום, שכלית אכן הטיפ עובד. רגשית אצל כל אחד מנגנון ההגנה שונה ולכן לא בטוח שיעבוד לכולם. יישר כוחך!

    1. mm
      ארטיום אליושין

      אין לי מושג אם זה יעבוד לכולם, כנראה שלא 🙂
      רק מי שיבדוק על עצמו ידע אם זה עובד לו 😉

  5. יופי של מאמרון! קצר וקולע, והסרטון בכלל פצצהצהצהצה :)))
    אני איישם את השיטה גם – העיקר שיהיה מספיק סיבות לפחד!

  6. היי ארטיוםם(: נגעת באחד הדברים שהכי תוקעים אנשים בחיים. נשמע רעיון טוב ואני אתחיל ליישם אותו גם. אבל מה קורה כשיש ממש פוביות נגיד פוביה מנהיגה כמו שאצלי יש- פה אני יכולה כן לומר לעצמי שזה כן עשוי לסכן חיים… איך אפשר להתגבר על פוביות? (:
    בהחלט אנסה זאת על פחדים אחרים, כמו במה,
    סרטון מאוד מועיל,
    תודה רבה שהרמת את הכפפה

    1. mm
      ארטיום אליושין

      תודה על התגובה אור!

      אני לא מוסמך לטפל בפוביות יכול להגיד רק מה דעתי על זה.
      כשחקרתי על פחדים קראתי לא מעט חומר גם על פוביות והדעה שהתגבשה לי מאוד פשוטה. פוביה, זה פחד שהתיישב עמוק 🙂 לדעתי אפשר להשתמש באותה שיטה גם על פוביות. אבל מה שאת אומרת על נהיגה זה סיפור אחר.

      כי אם את משוכנעת שנהיגה בכביש מסוכנת את עוברת למישור אחר לגמרי. כי בשלב השני את תגידי לעצמך שהפחד אמיתי ויש סכנה ממשית. כאן את נכנסת להתמודדות מול פחד אמיתי בפני סכנה. פה דרוש אומץ.

      בואי נעבור על השלבים יחד:

      1. האם את מבינה שאת מפחדת לנהוג? כן. האם את מבינה שזה רק פחד?
      2. האם הוא אמיתי? כן, כי את משוכנעת שיש סכנה ממשית.
      3. אפשר לנסות להגזים, אבל במקרה שאת משוכנעת שהפחד אמיתי רוב הסיכויים שזה לא יעבוד ( את כבר ״הגזמת״ כי זה לא כזה מסוכן כמו שאת חושבת). במקום זה הייתי מדליק היגיון. מה הסיכוי שמשהו רע יקרה לך? סיכוי מאוד נמוך. יחסית למספר רכבים שנוסעים בכביש אחוז התעונות אפסי. תאספי כמה שיותר הוכחות שזה לא מסוכן כמו שזה נראה לך. אחרי זה תאספי כמה שיותר אומץ ותעיזי לנהוג כל יום קצת. אם הזמן את תביני שזה לא כל כך נורא 😉

      אני חוזר שוב, אין לי שום הסמכה לטפל בפוביות. מה שכתבתי לך זאת רק דעתי. תתיחסי לזה בהתאם.

      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top

הדרכה מוקלטת אקסקלוסיבית

למד כיצד עובדת השיטה הבדוקה שלנו להפיכת כמעט כל רעיון להכנסה חודשית יציבה
של 3000 – 5000 שקלים