למה יש חשיבות רבה לשפה והסביבה שלנו?

שתפו אותנו

האם יש לשפה שלנו ולסביבה שלנו השפעה על איכות החיים שלנו? אני לא מאמין שיש מישהו שיגיד שלא. הרי לא סתם אומרים, תראה לי מי החברים שלך אני אגיד לך מי אתה. תעשו ניסוי, תחברו משכורות של 5 אנשים שאתם מסתובבים איתם הכי הרבה ותחלקו את הסכום ב 5, סביר להניח שתקבלו את המשכורת שלכם.

למה יש חשיבות רבה לשפה והסביבה שלנו?

על השפה עדיין לא דברנו, אבל הסביבה שלנו משפיעה עלינו בגלל שאנחנו מחכים את ההתנהגות של האנשים שנמצאים בסביבה שלנו. אם תסתובבו כל היום עם אנשים שמחים, כנראה שהמצב רוח שלכם יהיה מורם. אם תסתובבו עם אנשים שכל היום נמצאים בדיכאון, כנראה שגם אתם תהיו עצובים.

אני לא הולך לחפור פה על הצד הפסיכולוגי של זה, אין בזה שום תועלת. אני גם בטוח שלא חידשתי לכם כלום. אתם יודעים גם בלעדיי שהסביבה שלכם משפיעה עליכם. אז למה בכל זאת אני כותב את הפוסט הזה? כי מה שאנחנו יודעים לא רלוונטי! מה שחשוב, זה מה אנחנו עושים עם מה שאנחנו יודעים. אז הפוסט שלי נכתב כדי להזכיר לכם את מה שאתם כבר יודעים ולדחוף אתכם לשדרג את איכות החיים שלכם על ידי דברים מאוד פשוטים.

אז מה הדברים הפשוטים שאתם יכולים לעשות כדי לשדרג את איכות החיים שלכם?

  • קודם כל שימו לב לסביבה שלכם. אם אתם מזהים שהסביבה שלכם לא מקדמת אתכם והאנשים שאתם מבלים איתם רוב הזמן עם פרצוף תשעה באב, אז תחליפו את הסביבה. תתחילו להסתובב עם אנשים חיוביים.
  • תהיו אתם השינוי שאתם רוצים לראות בסביבה שלכם. אם אתם לא רוצים או לא יכולים (למרות שאין דבר כזה לא יכולים) להחליף את הסביבה שלכם, אז תצרו את השינוי החיובי. תגרמו להם לצחוק, תגרמו להם לשמוח. מכאן יכולים לקרות שני דברים, אתם באמת תצרו שינוי או שימעס לכם מזה ואז תחזרו לסעיף הראשון. 😉
  • תעשו סדר עדיפויות. אני יודע שלהחליף סביבה זה עניין לא פשוט. אם אתם עובדים במקום עבודה שכולם ממורמרים שם, אז כדי להחליף סביבה תצטרכו להחליף מקום עבודה. אם הסביבה השלילית שלכם אלה החברים שלכם מהילדות, אז לא פשוט להתנתק מהם, הרי גדלתם יחד ועברתם דרך כל כך ארוכה. אם המשפחה שלכם שלילית, אז בכלל… אז מה זאת אומרת לעשות סדר עדיפויות? אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה פשוטה, מה יותר חשוב לי, לחיות את החיים כמו שאני חולם לחיות או להתפשר ולהשאר בסביבה השלילית, אבל מוכרת ונוחה שלי?
  • אל תהיו קיצוניים. כשאני אומר להחליף סביבה, אני לא מתכוון שמחר תבואו למשפחה שלכם ותגידו להם, יאללה מישפוחה היה נעים להכיר, אני עוזב. ממש לא. יש דרך עדינה יותר. קודם כל, תמצאו סביבה חיובים מקדמת ותתחילו להסתובב איתם. תתחילו לדבר עם הסביבה שלכם על דברים אחרים, אותם דברים חיוביים שאתם מדברים עליהם עם הסביבה החדשה. תתחילו להיות שונים ומשונים. תעצרו אותם כל פעם כשהם ירצו לבכות לכם או לשפוך עליכם צרור של חדשות שליליות. מה שיקרה עם הזמן, אתם תתרחקו באופן טבעי. הם לא ירגישו איתכם בנוח ולאט לאט הקשר שלכם יחלש. אתם תמשיכו לבוא לאירועים משותפים, אבל השיחות לכם יסתכמו בשלום ומה נישמע?!

אוקיי, זה בנוגע לסביבה. נשאר לנו לדסקס טיפה על השפה. החלטתי להכין לכם סרטון קצר במיוחד על הנושא הזה כדי שלא תתאמצו עוד לקרוא. אחרי שתצפו בסרטון אשמח שתכתבו לי תגובה מתחתיו מה אתם חושבים עליו ותשתפו בפייסבוק.


שתפו אותנו

8 מחשבות על “למה יש חשיבות רבה לשפה והסביבה שלנו?”

  1. חיים אתה באמת מאסטר לשדרוג, אחרי הפוסט הזה כל ההיבט על החיים שלי השתנהו. עכשיו אני שם לב טוב יותר לסביבה שבה אני נמצא, לשפה שבה אני שומע ואיך אני מגיב (בגישה חיובית). ה"לא" נמחק לי מהלקסיקון שלי ואני משתמש עכשיו במילים יותר עדינות ולא פוגעות (עקיפות).
    בקיצר, דיברת לעניין עם הרבה תובנות שכל אחד צריך לקחת וליישם בפועל כי זה מה שחשוב
    תודה רבה

    1. איגור איזה כיף לקרוא את התגובה שלך!
      כל הכבוד לך ! כמו שכתבתי בתגובה למעלה ליוסי, התמדה היא הדרך הבטוחה להצלחה!
      אז שיהיה המון בהצלחה!
      חיים פורמן

  2. יוסי אלמליח

    אהבתי מאוד במיוחד הדרך שאתה מדבר והדרך שאתה מסביר בפשוטות ואותנטיות.
    ממתין בקוצר רוח לראות את עוד תכנים שלך.

    1. יוסי תודה רבה על הפידבק.
      עכשיו באמת המטרה שלך היא להתמיד ולהתמיד.
      ההתמדה לאורך זמן תיצור בך הרגלים מקדמים.
      שמחתי לעזור 🙂
      חיים פורמן

  3. חיים וידאו נהדר, אפשר ללמוד המון ממך בעיקר על הגישה החיובית.
    עשיתי כמה מהדברים שאמרת וראיתי איך זה משפיע על הסביבה המשפחתית שלי.
    תודה רבה לך!
    הרבה בריאות.

    1. הי אלחנן, תודה על הפידבק.
      אני שמח שיכולתי לעזור לך, חשוב שתזכור שכדי לייצר אפקט חיובי על הסביבה וכמובן על עצמך צריך לעשות את מה שאתה עושה לאורך זמן ובהתמדה.
      שיהיה המשך שבוע נפלא!
      חיים פורמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top

הדרכה מוקלטת אקסקלוסיבית

למד כיצד עובדת השיטה הבדוקה שלנו להפיכת כמעט כל רעיון להכנסה חודשית יציבה
של 3000 – 5000 שקלים