מהי התפתחות אישית ומה השלב הכי חשוב בהתפתחות אישית?

שתפו אותנו

נתחיל מהשאלה הראשונה – מהי התפתחות אישית? מאז שאני עוסק בהתפתחות אישית נשאלתי מאות פעמים מה זה התפתחות אישית. היום זה ברור לי, אבל פעם גם אני לא כל כך הבנתי מה זה. הכי קל להשוות את זה להתפתחות של תינוק. כשהתינוק נולד הוא לא יודע שום דבר חוץ מדברים בסיסיים, כמו לאכול ולעשות את צרכיו.

עם הזמן התינוק מתפתח ולומד המון דברים עד שמגיע לשלב של בגרות. לצערי אפשר לראות תופעה מצערת שבשלב מסוים התפתחות אצל האדם עוצרת. אבל להגיד עוצרת זה לא בדיוק נכון כי העולם ממשיך לנוע ולהתפתח, לכן ההתפתחות לא עוצרת, אלא מתחילה רגרסיה.

אדם בוגר ממוצע סוחב איתו מטען כבד של פחדים, חששות, אמונות מגבילות, גישות לא מקדמות וכו'… מה עושים רוב האנשים עם המפלצות האלה? נכון, הם מדחיקים אותן במקום לטפל בהן. זה שהגענו לגיל ההתבגרות לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק להתפתח! ההיפך הוא הנכון, אנחנו צריכים להגביר את הקצב.

עכשיו אני אגיד משהו שיכול להישמע לכם מוזר. מוכנים? ילד בן שנתיים הרבה יותר מפותח מאדם בוגר בהרבה בחינות. לא מאמינים לי? הינה שאלה פשוטה שתמחיש לכם למה אני מתכוון. מה אם הייתי לוקח ילד בן שנתיים וילד בן 30, והייתי אומר להם שהם צריכים לגשת ל 10 אנשים זרים ברחוב ולבקש מהם משהו מטופש, כמו לשרוך שרוכים למשל 🙂 זה הדבר הראשון שבא לי לראש, אז אל תשפטו אותי, פשוט תזרמו. מי היה מבצע את התרגיל הזה ביתר קלות? ללא ספק ילד בן שנתיים. למה? כי אין לו פחד מסוג "מה יחשבו עלי".

אתם יודעים על מה אנשים מצטערים הכי הרבה רגע לפני שהם עוזבים את העולם הזה? על מה שהם לא העיזו לעשות! לא על הטעויות שהם עשו, לא! הם מצטערים על מה שהם לא עשו. ולמה הם לא עשו את זה? בגל אותן המפלצות שכתבתי עליהן קודם – פחדים והחברה'.

בדיוק בשביל זה אנחנו צריכים את ההתפתחות האישית. זה מסע אינדיבידואלי שכל אחד צריך לעבור. כמה זמן? כל החיים. אני מאמין שאדם צריך להתפתח וללמוד עד הנשימה האחרונה שלו. אז אני אסכם במשפט אחרון, מהי התפתחות אישית בשבילי, ונעבור לשאלה הבאה.

מהי התפתחות אישית בשבילי?

התפתחות אישית = שדרוג. להיות היום יותר טוב ממה שהייתי אתמול.

מקווה שעניתי על השאלה בנוגע להתפתחות אישית. 🙂

אם כך, מהו השלב הכי חשוב בהתפתחות אישית? – השלב הראשון!

פה הרבה אנשים מאבדים את הצפון. אוקיי, הבנתי שאני צריך להתפתח, אבל איך? מאיפה אני צריך להתחיל? היום לשמחתי השוק הזה די רווי ומי שרוצה להתחיל להתפתח יכול למצוא שלל של סדנאות להתפתחות אישית, באמת לא חסר. 🙂 אם תרצו לעשות צד, לא תהיה לכם בעיה למצוא סדנא כלשהי. לא משנה מי יהיה המאמן שלכם ואיזו סדנא תבחרו כדי להתחיל את ההתפתחות האישית שלכם, הדרך מתחילה מהצד הראשון.

והצד הראשון הוא, לבחון את המצב המצוי שלכם. להפסיק להדחיק את הג'וקים שיש לכם בראש ולהסתכל לאמת בעיניים. אתם צריכים להבין מה נקודת המוצא שלכם במסע הזה. אחרי שתבינו את זה, אפשר לעבור לשלב הבא, שהוא כמובן המצב הרצוי. אחרי שהגדרתם מה המצב המצוי ומה המצב הרצוי נשאר לכם לברר מה הפער. רק בשלב הזה המסע האמיתי מתחיל.

כל המטרה היא, לצמצם את הפער הזה בין הרצוי למצוי. איך עושים את זה? אין סיכוי שאוכל להסביר את זה בפוסט אחד. א. אני לא אוהב לכתוב כל כך הרבה 🙂 ב. כמו שכבר אמרתי, המסע הזה אינדיבידואלי. לכל אחד יש את המגרעות שלו שצריך לטפל בהן.

כדי לסכם את הפוסט הזה בצורה יפה הכנתי לכם סרטון ספונטני ולא שגרתי. אני מסביר בו מה הקשר בין התפתחות אישית לגומיה. אני מקווה שאהבתם את הפוסט ותאהבו את הסרטון. תחשבו למי מהאנשים שאתם מכירים זה יהיה מועיל ותשלחו להם לינק לפוסט הזה. אני בטוח שהם יגידו לכם תודה. ואם תכתבו לי משהו נחמד בתגובות, אז אני אגיד לכם תודה. 😉 צפייה מהנה!


שתפו אותנו

26 מחשבות על “מהי התפתחות אישית ומה השלב הכי חשוב בהתפתחות אישית?”

  1. אם אנחנו רוצים להגיע נכון רחוק עלינו להגדיר מלכתחילה את המקום יותר רחוק כי אחרת אנחנו לא נגיע ליעדים הרצויים ןוכמובן חשוב להיות בסביבה תומכת ומעודדת לכיוונים אלה

    1. mm
      חיים פורמן

      אהלן חנוך, בהחלט כך!

      רק חשוב מאוד לדעת איפה אנחנו נמצאים עכשיו עוד לפני שאנחנו מכוונים רחוק.

      הסביבה שלנו היא תמיד גורם חשוב להצלחה 🙂

  2. איריס אלמוזלינו

    כול כך מדויק ונכון
    תוכן ממש חשוב שמחזיר אותי למקום הנכון
    ומסביר לי איך לחשב את המקום שאני רוצה להגיע אליו
    תמיד צריך להמשיך ללמוד וצריך למצוא מדריך נכון לך
    אחרת יגיעו ההתנגדויות ושוב לא יצליח להתקדם
    נתת לי נקודות למחשבה
    תודה רבה

    1. mm
      חיים פורמן

      אהלן איריס, תודה על הפידבק!
      אנ שמח שיכולתי לעזור!

      בהצלחה וביישום!

      חיים פורמן

  3. הסרטון הגיע ממש בזמן. אני בתקופה שקצת מנסה למתוח את הגומיה כדי לשדרג את העשייה ונתקלת בהרבה הגבלות או גבולות של החברה. יש מעט רצוי על המצוי. הרבה התמודדויות למציאת פתרונות להתקדמות.

    1. mm
      חיים פורמן

      אהלן פנינה!

      עכשיו הזמן שלך הוא גם למתוח את הגבולות ולהתמודד.

      אך נקודה חשובה, בהתחלה לא למתוח יותר מידי כדי לא ״ללקרוע״ את הגומייה.
      המטרה למתוח אותם בהתחלה בצורה מחושבת ולבחון איפה הגבולות שלך.

      בהצלחה!

      חיים פורמן

  4. תוכן ממש טוב.
    ראיתי הרבה תכנים על התפתחות אישית ולדעתי התכנים שלך הרבה יותר טובים ממה שראיתי.
    תודה לך.

  5. חיים זאת לצערי הפעם הראשונה שאני נתקלת באחד התכנים שלך, אני אומרת לצערי מכיוון שנהנתי מאוד מאיך לקחת נושא כל כך חשוב כמו התפתחות אישית וידעת לפשט אותו בצורה מדוייקת.
    הדוגמה שדיברת עליה למציאת המצוי ע"י מתיחת הגומיה הייתה מעולה.
    תודה רבה ואני מחכה לצפות ועוד תכנים שלך.

  6. רוני ענבר

    בתור מאמנת ואחת שחיה התפתחות אישית כבר שנים אני מאוד התחברתי להגדרה שלך שזה שדרוג. אנחנו חיים בעולם שבו ההתחדשות והפיתוח כ"כ מהירים שאנחנו חייבים לצמוח ללמוד ולהתפתח כל הזמן. אני אישית חיה בשיפור מתמיד, לומדת מהמורים הטובים ביותר ודואגת להתעדכן בתכנים חדשים ליישם פרקטית את מה שהכי נכון עבורי. אם אנחנו לא נדאג לשדרג את עצמנו באופן קבוע נמצא את עצמנו בתקיעות ולמעשה נמנע מעצמנו להגיע להישגים ולממש את הפוטנציאל האישי המקסימלי. אם לא נשדר את עצמנו נמצא את עצמנו "מסתפקים" בתוצאות בינוניות ביותר. מאחלת לכם להתקדם ולנוע לעבר החזון והמטרות שלכם ולהמשיך ולהשתדרג עד יומכם האחרון

    1. רוני היקרה, בהחלט שידרוג עצמי יום יומי זוהי הדרך הבטוחה להצלחה.
      אנחנו כל הזמן לומדים, אנחנו כל הזמן שומעים דברים חדשים וכמובן אנחנו כל הזמן בוחנים את עצמנו בהרבה סיטואציות שונות.
      כל עולם ההתפתחות האישית זהו עולם ענק, אם רק נלמד ולא ניישם, שם באמת נשאב לביינוניות. שם לדעתי אף אחד באמת אינו רוצה להיות.
      אז כל הכבוד לך על ההשקעה בהתפתחות האישית שלך, תמשיכי ככה!

  7. צביקה דורי

    אהבתי את התוכן, הרעיון של השוואת הגומיה להתפתחות אישית/עסקית רעיון יפה ביותר.
    לא אהבתי את התגובה של ארטיום וחיים לתגובתו של יובל והסביר:
    הגהה (תיקון שגיאות כתיב/שגיאות הקלדה/שגיאות ניסוח) היא חלק חשוב ביותר מזמן כתיבת ועריכת החומר, וכמו שלא תוציא וידאו בלי לערוך אותו ולתקן/למחוק קטעים של בלבול/צחוקים באמצע וכ"ו, כך אסור לך להוציא חומר כתוב עם שגיאות (כתיב/הקלדה).
    הוצאת חומר ללא הגהה משדר לקורא/לקוח (בתת מודע) שהחומר הזה לא רציני, שמי שכתב אותו לא רציני ואף יותר מזה, נותן לקורא הרגשת זילזול מצד הכותב ואי התייחסות, והתוצאה – איבדת לקוח/קורא. (שים לב למה שכתב יובל בסוף, זו ההרגשה של רבים שקוראים חומר עם שגיאות).
    אז כמו שאתה עורך וידאו (ולא אומר אין לי זמן לזה), כך אתה חייב לערוך את הטקסט ולתקן שגיאות וזה לא עניין כלל של – יש לי זמן או אין לי זמן, זה חלק מהזמן (וחלק מאוד מאוד חשוב) של כתיבת הטקסט.

    1. צביקה שלום,
      תודה על הפידבק, על ההארה ועל ההערה.

      אני רוצה לעשות סדר גם לך וגם ליובל.
      אין ספק שכתיבה נכונה, עם הבהרות נכונות, ללא שגיאות כתיב וכו.. זהו נושא חשוב מאוד.
      נכון אנחנו עוד יכולים להשתפר בתחום הזה ואנחנו משתפרים. רק חשוב לי להבהיר אני לא מתכוון להתנצל על כך.
      אנחנו לא נחכה כדי להיות "מושלמים" – עד שלא נכתוב כמו מורה ללשון לא נכתוב כלום.
      אלא אנחנו מאמצים את גישת המצויינות, לעשות משהו על הצד הטוב ביותר , טעית תלמד להמשך ותיישם.
      אנחנו מתמקדים בתוכן ואם יש מישהו שבגלל כמה טעויות כתיב לא ירצה להמשיך לקרוא את התוכן אז מעולה, זה לא מישהו שארצה שיקרא את התוכן שלי.

      נפוליאון היל כתב-
      נקודת הפתיחה של כל הישג היא תשוקה. זיכרו, מעט תשוקה תשיג מעט תוצאות ממש כשם שמעט אש תפיק מעט חום.

      ולכן אני אתמקד בתשוקה שלי שהיא לשדרג, להוביל , ללמד ולעורר השראה לכמה יותר אנשים ברחבי העולם להצלחה ע"י דוגמא אישית ,מנהיגות ומצויינות.
      גם אם זה אומר שאני כותב לפעמים עם שגיאות כתיב.

      שוב תודה לך.

  8. תוכן מעניין, אבל למה לכתוב עברית עם שגיאות כתיב? הדיבור בסרטון גם הוא אינו נקי משגיאות, אך הוא אופייני לישראלים רבים. שגיאות כתיב? מוריד לי את הכיף לקרוא. סליחה.

    1. שלום יובל. זה מה שקורה כשרוסי ודיסלקט נפגשים ועושים עסקים יחד! 🙂 אנחנו לא עושים הגהה מסיבה אחת פשוטה, אין לנו זמן לזה. בעידן שאנחנו חיים בו הכל נעשה במהירויות גבוהות וכל פעם שאנחנו מפרסמים תוכן חדש אנחנו עומדים בפני בחירה – לעשות הגהה או להתמקד במסר עצמו. אנחנו תמיד בוחרים להתמקד במסר. חשוב לנו שהמסר יעבור ופחות חשוב לנו איך נראית המעטפת. רוב האנשים מבינים את המסר ואוהבים את התכנים שלנו, אבל לא כולם. אנחנו מודעים לכך שיש אנשים שהמעטפת מאוד חשובה להם ולא משנה איזה תוכן יהיה, הם עדיין יסתכלו על המעטפת. יובל, אני אומר לך עם יד על הלב שאנחנו לא משקיעים בפיתוח מיומנויות הכתיבה וההגהה ולא מתכוונים להשקיע, לפחות בזמן הקרוב. אני מזמין אותך לשאול את עצמך שאלה, מה יותר חשוב לך, התוכן או המעטפת? אם התשובה שלך – המעטפת, אז כנראה שהתכנים שלנו לא מתאימים לך. אם התשובה שלך – תוכן, אז תצטרך לסבול את העברית העילגת שלנו. 🙂

    2. יובל שלום, תודה על הפידבק הפחות חיובי וכמובן על הפידבק היותר חיובי.
      אני מתחבר בדיוק למה ששותפי היקר כתב.
      נכון לקרוא עם שגיאות כתיב שצצות מפעם לפעם לפעמים זה קצת חורה לעין, אני מבין ואפילו מסכים.
      אני מזמין אותך להתמקד בעיקר ולא בתפל, בתכל'ס ולא בשוליים.
      התכל'ס הוא התוכן, המטרה שלי היא לתת לך את התוכן הטוב ביותר שאני יכול, לך ולכל אלפי העוקבים שלי.
      לתת תוכן שיכול באמת לעזור לשדרג משהו בחיים ועל כך אני לא מתנצל, זה שכתבת שהתוכן מעניין מבחינתי זה העיקר 🙂 אז תודה ענקית לך. (כל השאר ארטיום כתב בצורה מצויינת).
      אגב אשמח שתשתף אם יש לך תגובה תובנה על התוכן.

    3. היי יובל,
      אני גם כמוך, אוהדת גדולה של עברית נכונה ושונאת שגיאות כתיב.
      למרות זאת, ההתפתחות האישית שלי חשובה לי מספיק, ואני מתגברת על זה.
      הרופאים הכי טובים שטיפלו בי כתבו בשגיאות כתיב. אחד מברה"מ לשעבר, אחד מדרום אמריקה… זה לא העיד שום דבר על הידע שלהם. לעיתים קרובות הם התעלו בכמה רמות על אלו שכתבו בלי שגיאות. השפה המדוייקת שלהם עזרה במשהו לשיפור הבריאות שלי?
      בקיצור, הכל עניין של פוקוס בחיים…
      מי שרוצה להתפתח יכול לעשות את המאמץ ולהתמודד עם זה.
      אני אומרת את זה בתור מי שעברה כבר כברת דרך בעולם האימונים והייתה אצל לא מעט מאמנים. יודע משהו? אף אחד מהם לא השאיר בי חותם כמו חיים פורמן.

  9. מינץ עדנה

    תודה על המייל
    השאלה שלי היא איך להפטר מאנשים שרוצים לחסום את ההתפתחות האישית שלי

    1. עדנה יקרה שלום,

      תודה על השאלה, שאלה מצויינת.
      לצערי אני נתקל בשאלה הזאת די הרבה פעמים.
      בכל מקום בחיים זה יכול להיות במשפחה, בעבודה, ילדים, חברים וכו.. תמיד יהיו אלו שירצו ל"טובתנו" והם יודעים הכל טוב יותר מאיתנו (במיוחד מה שאנחנו רוצים 🙂 ) , קוראים להם גונבי החלומות.
      גונבי החלומות הם בכלל לא אנשים רעים אלא ברובם אנשים טובים.

      כמעט כל אחד שמתחיל תהליך של התפתחות אישית , אני לא מתכוון רק לתהליך אימון אישי או תהליך אימון קבוצתי אלא הבנה " שמגיע לי עוד בחיים, אני רוצה להשקיע בהתפתחות האישית שלי" תמיד יגלה את מי שרוצה לחסום את ההתפתחות האישית.
      הרי ידוע שהסביבה היא הגורם מספר 1 שמשפיע עלינו.

      לכן מה שאני ממליץ לך היא לא להלחם בהם, אלא להבין שההתפתחות האישית שלך תלויה רק בך, ככל שתמידי בהתפתחות האישית שלך בצורה סיסטמטית יום יום באיזשהו שלב את תביני בדיוק איך להתעלם מאותם "גונבי החלומות".

      אני מקווה שעזרתי לך, אם יש לך עוד שאלות אני אשמח לקבל אותם 🙂

      פורמן חיים

      נ.ב

      בעבר צילמתי סרטון הנקרא- למה יש חשיבות רבה לשפה והסביבה שלנו?
      הוא נמצא בתפריט העליון (לחצי עליו) – קיצורי דרך להצלחה.
      שם תמצאי את הסרטון שמדבר גם על הנושא הזה.

  10. בהחלט תובנה מעניינת וחשובה.
    אוסיף ואומר שלהתפתחות אישית, לדעתי יש 3 אלמנטים: להסיר פחדים וחששות, ללמוד לקבל ולדעת להכיל את השפע והדבר השלישי כפי שהסברת חיים כל כל יפה זה לדעת בדיוק איפה אני נמצא, לדעת לאן אני רוצה להגיע ולדייק את המטרה.
    מצאתי לנכון לשתף גם את חבריי ברשתות החברתיות.

    יישר כוח – חיים (-:

    1. יוסי תודה על הפידבק ואני שמח שיכולתי לעזור להאיר את עיינך.
      לגבי שלושת האלמנטים, תובנה יפה.
      לכן כתבתי שעבורי התפתחות אישית היא" התפתחות אישית = שדרוג. להיות היום יותר טוב ממה שהייתי אתמול." וזה מתקשר לכל מכלול חיינו.
      בהחלט פחדים, קבלה, שפע וכו.. הם חלק בלתי נפרד. רק חשוב להבין שלחיות בהתפתחות אישית זה אומר לעבוד על עצמך יום יום ולחזק את עצמך במקומות שאתה פחות טוב בהם ולהמשיך לחזק את המקומות שאתה חזק בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top

הדרכה מוקלטת אקסקלוסיבית

למד כיצד עובדת השיטה הבדוקה שלנו להפיכת כמעט כל רעיון להכנסה חודשית יציבה
של 3000 – 5000 שקלים