איך לא לבזבז זמן על שטויות?

שתפו אותנו

אף אחד מאיתנו לא קם בבוקר במחשבה, על מה אני אבזבז את הזמן שלי היום? אנחנו לא רוצים ולא אוהבים לבזבז זמן. אז למה בכל זאת אנחנו מבזבזים את המשאב הכי יקר שיש לנו על ימין ועל שמאל? בפוסט הזה אני אשתדל לענות על השאלה הזאת ואתן כמה טיפים מעשיים שיעזרו לכם להפסיק לבזבז זמן על שטויות.

למה אנחנו מבזבזים זמן?

כדי לישר קו אני רוצה להסביר מה זה אומר בשבילי בזבוז זמן. אני רואה בבזבוז זמן עיסוקים שלא מביאים תועלת, הנאה או צמיחה אישית. לכן לא כל דבר שנראה ממבט ראשון כשטות מוחלטת הוא בזבוז זמן. העניין מאוד טריקי כי כל דבר שנעשה יכול להיכנס לאחת הקטגוריות. לכן כשהעיסוק תואם לקטגוריה אחת בלבד זה לא מספיק. השאיפה שכל מה שנעשה ביום יום שלנו יהיה מועיל, מהנה ויצמיח אותנו.

עכשיו זה נהיה יותר קשה, נכון? 🙂 זה קשה וקל באותה מידה. קשה כי אם תעשו בדיקה קצרה אתם תראו שרוב העיסוקים שלכם לא נכנסים לכל הקטגוריות. קל כי מעכשיו יהיה הרבה יותר פשוט לתעדף את העיסוקים שלנו 🙂 בדרך כלל כשאני מספר לאנשים על הנוסחא שלי אני מקבל ים התנגדויות שונות, אך עם מחנה משותף אחד. רוב האנשים מסכימים שהעיסוק צריך להיות מועיל. גם עם הצמיחה האישית כמעט לאף אחד אין בעיה. רוב ההתנגדויות מתרכזות סביב ההנאה. כלומר אנשים לא מסכימים שלהנות ממה שאנחנו עושים זה מרכיב חשוב.

זאת הטעות הגדולה! מה שקורה בפועל, אנשים מחלקים את העיסוקים שלהם לשתי קטגוריות – עיסוקים מועילים\חשובים והנאות. למה??? אם נקח בן אדם ממוצא, אז מהר מאוד נגלה שרוב חייו הוא עוסק בדברים שלא גורמים לו הנאה. אנשים עוסקים בדברים "חשובים". למה לא לשלב? הרי אם אני לא נהנה ממה שאני עושה אני כל הזמן אנסה לברוח מזה. עכשיו אני אכתוב משהו שיכול להיות לא יהיה מובן מפעם ראשונה, לקח לי כמה שנים להפנים את זה. אם אנחנו נדאג להתעסק במשהו שמועיל, מהנה ומצמיח אותנו, אז כל שטות שנעשה תהפוך למועילה, מהנה ומצמיחה!

ארטיום, מה לעזעזל אתה רוצה? 🙂 הינה ההסבר: כשאני עוסק בתחום שאני אוהב, נקח דוגמא אמיתית – אימון(זה התחום שאני עוסק בו) אני אוהב את העיסוק שלי, הוא מועיל לי וגם ללקוחות שלי, ובהחלט אני חווה בו צמיחה אישית מתמדת. יום שגרתי שלי בנוי בעיקר ממשימות שקשורות לעיסוק שלי. חלק ממשימות קשורות לאימון אישי, חלק לאסטרטגיה, חלק לבנית מוצרי מידע, חלק ליצירת שיתופי פעולה וחלק לשטויות כמו לראות סדרה מטופשת שאני אוהב. עכשיו מגיע השוס האמיתי. האם לראות סדרה מטופשת זה משהו מועיל, מצמיח ומהנה באותה מידה? כן! כי אני צריך את ה 40 דקות האלה כדי להתנתק מהשגרה. זה חשוב באותה מידה כמו פגישה עם לקוח גדול או בנית מוצר מידע חדש.

כמובן שזה חייב להיות בפרופורציה. אגב, בואו נקח מצב היפוטטי שאדם יושב כל היום מול הטלויזיה, צופה ב 10 פרקים ברצף, בשלב מסוים עושה הפסקה של שעה כדי לבצע משימה כלשהי בעסק ומגיע לתוצאות טובות שמספקות אותו, האם הוא מבזבז זמן? אתם תענו את התשובה שלכם, אני אתן את דעתי. כעבור זמן מסוים האדם הזה יתחיל להרגיש חוסר פנימי כי הוא לא יחווה צמיחה אישית.

אחרי הקדמה יחסית ארוכה הגענו לעיקר, התשובה לשאלה, למה אנחנו מבזבזים זמן על שטויות? כי אנחנו לא עוסקים בעיסוק החלומי שלנו. זה גורם לנו להתעסק במשימות שלא גורמות לנו הנאה, צמיחה אישית ולפעמים גם לא מועילות. גם הקרייריסטים שבינינו שעסוקים כל היום במשימות "חשובות" מבזבזים זמן, אם הם לא עוסקים בעיסוק החלומי שלהם!

כדי לא להגרר לפילוסופיה עמוקה אני אעצור כאן ואעבור לשאלה השניה.

איך לא לבזבז זמן על שטויות?

ראשית אני ממליץ לכם לבחון האם אתם עוסקים בעיסוק החלומי שלכם. בקרוב אני מוציא קורס שמוגדש לנושא איתור העיסוק החלומי, אז תוכלו לבחון יותר לעומק מה מצבכם. כמו כן, תקבלו בו טכניקות שונות ויעילות שעוזרות לבחור עיסוק חלומי. עד אז הינה לכם שני תרגילים.

1. פשוט תשאלו את עצמכם האם מה שאתם עושים היום גורם לכם להיות מאושרים? שאלה מאוד פשוטה שהתשובה צריכה להיות פשוטה גם כן. אם עניתם כן, מעולה, תמשיכו לתרגיל השני. אם עניתם לא, אז תשאלו את עצמכם איזה עיסוק היה גורם לכם להיות מאושרים בחיים?
2. התרגיל השני טיפה יותר מורכב. התרגיל הזה מיועד לבחון על מה אתם מבזבזים את הזמן שלכם.
א. תעשו רשימה של כל המשימות שממלאות לכם את הלו"ז. אל תרשמו משימות גלובליות מדי, כגון אני בונה את העסק שלי. כמו כן, אל תרשמו משימות קטנות מדי, כגון אני מצחצח שיניים. דוגמא למשימה נורמלית – אני עושה שיעורי בית שקיבלתי בקורס שיווק.
ב. תעשו תעדוף למשימות האלו מ 1(הכי חשוב) עד 10 (לא חשוב בכלל). בשלב הזה לא כל כך חשוב איפה תרשמו את הרשימה הזאת.
ג. עכשיו תבנו טבלה מ 3 עמודות – חשיבות, משימה, זמן.
ד. תכניסו את המשימות שלכם לטבלה לפי החשיבות שיחסתם להן בסעיף ב. משימה שקיבלה תיעדוף 1 תהיה ראשונה ואחריה כל שאר המשימות לפי החשיבות.
ה. עכשיו מול כל משימה תכתבו זמן שאתם משקיעים עליה ביום
ו. עכשיו תציירו על דף ריק גרף שבנוי מציר הזמן (אנכי) וציר משימות (אופקי).

בעולם מושלם היה יוצא לכם גרף יפה שעל המשימה החשובה ביותר אתם משקיעים הכי הרבה זמן ועל המשימות לא חשובות אתם כמעט לא מבזבזים זמן. כנראה שהתמונה שלכם תהיה שונה. אם אתם רואים שעל משימות פחות חשובות אתם משקיעים הרבה זמן, כנראה שאתם צריכים לטפל בתופעה שנקראת "גזלני הזמן" אני לא אתעכב על זה כאן כי שותף שלי בונה עכשיו קורס מאוד מושקע על ניהול זמן. אם הגרף מראה שעל משימות מאוד חשובות אתם כמעט לא משקיעים זמן, אז אתם צריכים לטפל במוטיבציה שלכם. לרוב זה מעיד על כך שאתם לא עוסקים בעיסוק החלומי שלכם.

אני מקווה שעזרתי לכם להפסיק לבזבז זמן על שטויות. תזכרו שיש 3 דברים בעולם הזה שאי אפשר להחזיר, וזמן, הוא אחד מהם. לסיום, הכנתי לכם סרטון שמשלים את הפוסט הזה. אני מראה בו את אחד התרגילים הפשוטים והאפקטיביים ביותר שישאיר אותכם בפוקוס.

אהבתם את הפוסט? תפרגנו לי בכמה תגובות חמות ושימו לייק, זה לא עולה כסף. 😉


שתפו אותנו

14 מחשבות על “איך לא לבזבז זמן על שטויות?”

  1. אליהו בוגר

    אהלן ארטיום, תודה רבה על התרגיל. ביצעתי אותו והוא עוזר לי להיות הרבה יותר בפוקוס.
    אני רואה שמדברים כאן על סרטון, ואני לא מצליח לראות איפה הוא בדף. יש אפשרות להחזיר אותו?

  2. ארטיום:-)
    איזה תענוג של פוסט
    &
    סרטון!
    חחח…איך אפשר שלא לפרגןןן:-)?
    למרות שלנוכח הנושא העומד על הפרק
    קופצת לי לראש מחשבה:
    "עד כמה עצם הפרגון הזה מקדם אותי לקראת המטרה שלי?"
    (טוב, נשייך אותו לפנאי של 40 דק':-))
    אכן, אתה מאסטר-קוסם בהגשת החומר:
    נותן טיפים בעלי ערך
    פשוטים וישימים
    ולא פחות חשוב מזה
    מתובלים בהומור :-))

    אצלי הם הפעילו 3 חושים:
    שמיעה
    ראייה
    מישוש (מאחר שגם תמצתתי)
    כך שספיגת החומר
    עשויה להיות בהחלט סופר אפקטיבית!
    וע כ ש י ו- נגשת ל…
    תר ג ו ל!

    שבת שלוםםם!
    קלאודיה 🙂

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ארתיום מה שכיף זה שאתה אומר דברים שכולם יודעים- אבל הופך אותם לעשיים וכל כך פשוטים. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll to Top

הדרכה מוקלטת אקסקלוסיבית

למד כיצד עובדת השיטה הבדוקה שלנו להפיכת כמעט כל רעיון להכנסה חודשית יציבה
של 3000 – 5000 שקלים